Kabul Ediyorum
Web sitemizdeki çerezleri (cookie) kullanıcı deneyimini artıran teknik özellikleri desteklemek için kullanıyoruz. Aynı zamanda analitik çerezler de kullanıyoruz. Çerezleri nasıl kullandığımızı incelemek ve çerezleri nasıl kontrol edebileceğinizi öğrenmek için tıklayınız
×
7/24 DESTEK HATTI: 0850 340 34 34

Kalite Politikamız

 

KORU SİGORTA’NIN MÜKEMMELLİK YOLCULUĞU

Koru Sigorta, 26.02.2019 tarihinde Türkiye Kalite Derneği (KalDer) tarafından yürütülen Ulusal Kalite Hareketi’ne (UKH) dahil olan, ülkemizdeki ilk Sigorta Şirketi’dir.

Ulusal Kalite Hareketi, kuruluşların sürekli gelişimine yol gösterme ve yardımcı olma amacıyla hazırlanmış bir programdır. Hedef, kuruluşun rekabetçiliğini ve kurumsallaşmasını güçlendirerek sürekli gelişimini destekleme ve sürdürebilirliği sağlamadır. EFQM Mükemmellik Modeli çerçevesinde yürütülen süreç, şirketin mevcut durumunun belirlenmesi ve öncelikli iyileştirmeye açık alanların geliştirilmesine yönelik planlarının oluşturulması ile başlatılmaktadır. İyileştirme planlarının hayata geçirilmesini takiben sistematik olarak yılda bir kez Model bazında genel değerlendirme yapılarak ilerlemenin izlenmesi ve yeni gelişim planları ile sürekli gelişim döngüsü oluşturulması sağlanmaktadır.

EFQM Modeli ilk uygulanmaya başlandığı 1991 yılından beri Avrupa genelinde ve dışında yer alan kuruluşların, iyileştirme ve yenileşim kültürü geliştirmeleri için rehber olmuştur. Bugün başta Avrupa olmak üzere dünyada 48 ülkede, 50.000’den fazla kuruluş EFQM Modeli’ni bir yönetim modeli olarak kullanmaktadır.

EFQM Modeli’ni benimseyen Koru Sigorta, sürdürülebilir değer yaratma yolculuğunda sistematik bir yaklaşım ile hareket etmeye başlamıştır. EFQM Modeli, bizleri değişimi yönetme ve performansımızı iyileştirme konusunda desteklemektedir.

2019 yılında EFQM Mükemmellik Modeli’nin bir yönetim modeli yaklaşımı olarak benimsenmesi ve hayata geçirilmesi amacıyla bir yol haritası oluşturulmuş ve mükemmellik yolculuğu için yapılacak çalışmaları yürütecek proje ekipleri katıldıkları çeşitli eğitimler ile Koru Sigorta’da mevcut yönetim yaklaşımlarını, EFQM Mükemmellik Modeli çerçevesinde değerlendirerek şirketin kuvvetli yönlerinin ve gelişmeye açık alanlarının tespitinin yapılması (kurumsal değerlendirme) sağlanmıştır. Koru Sigorta’nın iyileştirmeye açık alanlarının belirlenebilmesi ve sonrasında bu alanlarda gerçekleştirdiği ilerlemelerin periyodik olarak ölçülmesini sağlayan sistemli ve somut verilere dayanan bir gözden geçirme yapılmış; etkin bir biçimde yapılan Kurumsal Öz-Değerlendirme ile tüm paydaşlarının beklentilerini karşılayan veya aşan üstün bir performans göstermek ve başarılı sonuçların sürdürülebilirliğini sağlamak için somut adımlar atılmaya başlanmıştır.

Koru Sigorta, 2020 yılında pandemi sonrası gerçekleştirilen mevcut durum değerlendirmesi ve EFQM Modeli’nin 2020 versiyonuna göre güncellenen iyileştirmeye açık alanlarına yönelik oluşturulan yeni yol haritası ile toplam kalite yaklaşımını “Mükemmellik” olgusu dâhilinde hayata geçirmeye ve kurum kültürü ve iş yapma yaklaşımını bu çerçevede şekillendirmek ve mevcut uygulamaları güçlendirmek amacıyla KalDer desteği ile çalışmalar yürütmeye devam etmiştir.

EFQM Modeli’ni kullanan tüm kuruluşlar, dünyamızı korurken, toplumsal eşitliğin; sağlam ve etkin yönetişimin ve refahın desteklenmesini özendiren Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları’na yönelik sorumluluklar da üstlenirler.

Koru Sigorta, yenilikçi, ilkeli ve sorumlu sigortacılık yaklaşımı ile sektörde örnek gösterilen bir şirket olmayı hedeflediğinden, sürdürülebilirliği ve hizmet kalitesini, tüm ekibi ve paydaşları ile birlikte her geçen gün daha da geliştirerek, EFQM Modelini uygulamaya ve her yıl performansını değerlendirerek iyileştirmeye devam edecektir.

HIZLI ERİŞİM

0850 340 34 34

numarasından iletişime geçebilirsiniz